Monday, June 21

Bloggers, I Need Your Help.

As some of you may already know, I baru jer start doing my BBA (Hons) Management with Multimedia kat Multimedia University [MMU], Cyberjaya. All the blabberings on me masuk-ing MMU can be read in my few last posts. Although it weren't on the details of why, how, when and yadda-yadda-yadda of me getting into MMU . . .  there were some tid-bits on this and that of the university.

Okay, that's that with MMU. Last week on 18th June, the result of Unit Pusat Universiti [UPU] came out. And kalau korang have been reading my blog from January, korang akan tahu yang saya actually ada apply for UPU. Tak tahu ? Takpe . . . You can read the 'details' here and here.

Click on the image for a better and larger view.

Now, that is my problem. That is the reason why I need help from you bloggers out there. Saya dapat tawaran to do BBA at UIAM. I have accepted the offer. Tetapi, I am unsure of going there. Confirmation belum dibuat lagi, I'm still in deep thoughts. Cause, I just settled in MMU. Sigh~

I think it'll be best if there are some thoughts from you people yang boleh buka mata saya to make a decision. I think it'll be best for me to find a reason why I should leave MMU or why I should avoid UIAM. I know there are pros and cons of these universities. I nak dengar daripada korang. Boleh, kan ?

You have your way. I have my way. As for the right way, the correct way, and the only way, it does not exist.

Ad : Don't forget to join contest Hidup Untuk Memberi. Hadiah Acer Aspire One untuk 2 orang pemenang. Tarikh tutup - 31 Dec 2010. Hurry up and join now !

5 comments:

Anonymous said...

first of all..congratulation...
hurm kira dalam dilemma lah nie?
ape sebenarnya minat ko? IT or Biz?

okay pentadbiran perniagaan...benda asas pasal biz ko akan belajar..dari cara nak manage sehingga ke law2 yang org cakap penting untuk dipelajari...

mulitimedia? aku tak tau ape sylabuss nya...tapi aku rasa mesti ada maen2, ketuk2 pc...

bg aku graduate dari bidang biz...biz nie memang lahir dari dalam daging kita sebenarnya...benda nie easy sangat kalo tahu stepnya dan dare to take a challenge...

multimedia lak...adalah perkara yang perlu belajar dengan tutorial dan kelas...tak semua orang leh belajar sendiri....[sorry aku masih tak nampak syllabus course nie]

so, pendekkan bebelan...kalo aku..aku pilih MMU...why? semua orang leh berbiz...budak sekolah rendah pun dah pandai niaga kecik2...so grab peluang kat MMU...mungkin kat sana nanti..ko boleh berbiz bila keluar nanti...

p/s:aku belajar benda basic dalam biz jer...and i really hope if i can go back...dan sertai MMU...huhuhu...just kidding...no turning back ok :)

++ all da best miss sakira ;) ++


Jom Komen:
Bermain Air Bersama Si Garang

jaya jr said...

err..ntah laa..hehe..universiti JJ tu..

AJ said...

i think u need to ask ur family member as well...tapi,kalau saya i will stick with mmu coz pengurusan perniagaan tidak mudah untuk mendapat kerja base on my experience..unless u nak buka bisnes sendiri...

P/s :nak jemput sakira join contest seperti entry ini: http://www.eyriqazz.com/2010/06/sharing-is-caring-ipad-bernilai-rm2500.html .tapi,kalau taknak join contest pun takpe..just register as member vshub dan letakkan saya as referral..kalau menang,hadiah akan dikongsi as promised in that entry....

Emy Razak said...

just follow ur heart dear.
which one 1 da besh for u, so just go for it.
hehehe... =P
all da besh ! <3

diriku said...

tahniah n gud luck =]