Friday, February 19

My Layout Is 150% Me.

The title says it all, bukan ? My layout is 150% me. Okay, I tau there is no such thing as 150%. Tapi I gave everything to it, so I just randomly picked a number. Pernah dengar gak some people uttering more than 100%, so ya. Apa-apa je larh. Haha !

Back to the topic. Aku ni gila layout sikit. Suka nak mencoding itu dan ini. Nak stick with one layout for a long period . . . memang payah. Before this I was using Pinky Pastel (created that name since I created that layout) version 1.0. Ramai commented it was cute, pinky, and etc. Thank you, thank you !


Sekarang (take a good look around) I tukar kepada Blinkite (black, pink & white) layout version 2.0. Memang every single coding here I buat sendiri. Tipu jer. Haha !

Actually mula-mula what I did was take a good look at many examples yang ada di luar sana (those free templates) on what codings they use. And then I just simply ubah this and that according to my tastings. I need not worry cause I boleh tukar bila-bila masa jer (nada berlagak). Haha.

Why nak tukar 2.0 ? Hmm. Sebab I pun nak rasa gak the feeling of using version 2.0. Memang susah giler ohh nak mencuba coding-coding version 2.0. Especially time nak ubah the top navigation bar. Memang banyak giler mistakes. That's why I tak wat coding-coding in this blog (Scribbles). I have allocated a different blog for me to try & error codings so the layout memang nampak cantik menarik tertarik kinda thing. Haha !

Aku ni dah merapu ntah apa-apa dah ni. Hmm. So, benda yang I nak pinpoin di sini ialah . . . I do my own layouts. I never get satisfied using free Blogger templates. Why ? Please don't ask me. Sebab I myself tak tau. Huhu~

I tengah thinking, I wanna do a contest. And pemenang contest tu akan ku hadiahkan a 125x125 banner (xde larh lawa mana pun), post up that banner on my blog for a month & a layout made khasly for that winner. Tapi kan, I xde clue lerh nak wat contest apa. Korang ada cadangan tak ?

Note : After I baca this post berkali-kali myself, I was thinking . . . "Asal macam tulisan orang mabuk ?" Okay, I'm sleepy. Mata ini tidak larat lagi untuk remain opened. Pillow sebelah I memanggil-manggilku.  It's time to hit the bed !

10 comments:

gooseberries said...

hehe.. fuyoo tukar layout lg!
shak..cayalah! :)

SiTikus said...

Hahaha...nice and neat.

Sakira said...

Kak Sally : Bukan apa, nak mencuba version 2.0 plak. Test-test jer ;)

SiTikus : Thanq-thanq. Neatness is my top priority visiting a webpage, so I applied it to my site :)

she said...

nice.

Hilal Azmi said...

ahaha... ak cadangkan ko wat contest untuk cadangkan apa konsep penulisan ko utk 3 bulan akan datang.. so ko xkan kering idea la utk menulis..ahaha

Cikgu Dahlia said...

erk version2 tu mcm mn??
ade mcm2 versi ke??
baru ku tauu..

sis pun suka gak tukar layout...
tapi yg current ni yg FREE laa..
kalo nnti jumpa org yg tersama guna, sis tukarlah lagi...

tapi rasa MArch ni nk tukar jer lah pulak..hihoh

Sakira said...

@ she : Thanq :)

@ lAl : Ahh, bagus cadangan itu ! Hmm. Akan ku keep that in my mind . . . ehh btw, i rasa u larh the only individual yg baca abis post ni. Sebab yg lain-lain tak cadangkan pape pon. Haha ! ;p

@ DaHLia : Yes-yes, ada dua version. I memang kaki layout / codings :)

Hilal Azmi said...

Adakah ini bermaksud sy ni pembaca blog yang bagus??ahaha

Sakira said...

@ lAl : Undeniably, yes ! Anda seorg pembaca blog & pengcomment yg bgus ;)

paan said...

dulu suka gak tukar layout..tapi skang dah xde masa sgt..sebab aku bercita2 nak wat web sendiri dari scratch , so byk luang masa utk study wat web..ada study bab programming k ??