Wednesday, March 3

Ustazah Terlanjur.

Kalau sebelum ni, one of the berita utama yang terpampang dalam myMetro ialah tentang issue Ustaz Cabul Murid. Sekarang ni, ada pula issue terbaru yang made it into myMetro bertajuk : Ustazah Terlanjur.

KUALA LUMPUR: Dia seorang ustazah bertudung labuh yang berkelulusan dalam bidang agama dari sebuah universiti di Timur Tengah, sebelum ini mengajar di sebuah masjid dan sebuah sekolah rendah di Kota Tinggi, Johor, serta bersuamikan seorang ustaz yang disegani di daerah itu.

Bagaimanapun, di sebalik perwatakan lembut dan alim, ustazah berusia 35 tahun itu sanggup menconteng arang di muka keluarga dan suaminya, apabila ditangkap khalwat bersama seorang duda sebayanya, yang juga bekas rakan sekolahnya dan suami.

Ustazah yang memiliki latar belakang yang kuat berpegang kepada ajaran agama itu memberi alasan kononnya dia tertekan akibat suaminya berpoligami sehingga sanggup menjalinkan hubungan cinta dengan duda terbabit dan lebih mengejutkan, mereka dipercayai pernah beberapa kali terlanjur.

Tembelang ustazah terbabit pecah apabila dia ditangkap khalwat ketika berdua-duaan dengan duda itu, baru-baru ini dan mereka dilaporkan mengambil masa hampir setengah jam sebelum membuka pintu rumah kedai yang didiami dengan kedua-duanya dalam keadaan berpakaian lengkap.

Berita Penuh : Ustazah Terlanjur.
Apasal larh dengan dorang-dorang ni ? People dah bagi respect, dorang yang beria-ia nak throw it away. Haih~ Persoalan bagaimana ustazah boleh terbabit dalam issue berkhalwat ialah sememangnya sesuatu yang tak boleh diterima. Tetapi, itulah dia dugaan Tuhan untuk hambanya.

Question : Apa pendapat korang tentang issue ni ?

14 comments:

ParkAir said...

berat ni. even ustazah pun skang dah tak leh tahan godaan. tapi agama lain pun penah gak terjadi macam ni, contohnya paderi mencabul perempuan lain pun ada terjadi.
hanya dia tahu kenapa dia wat gitu. xkan dia xtau dosa pahala kan..

Jard The Great said...

aar.. ku baru baca ari neh.. huhu..

Sakira said...

ParkAir : Betol-betol. I agree sgt3 dgn your statement tu. Dorang dah tau dosa pahala, but still nak gat wat . . . semuanya dugaan.

Temptations yg xleh dijauhi perhaps ? Haha !

Jard : Baca3 :)

Anonymous said...

nauzubillahiminzalik...hny kpd Allah kita berserah..kuatknlah hati, teguhkn tugu iman kami.

ingatan utk diri kita sndiri, jgn mmbenci org2 yg berbuat dosa, tp bncilah perbuatan dosa itu sndiri. smoga mnjadi peringatan. wallahualam

amie said...

ini giler..
iskk

Anonymous said...

change ourself 1st b4 judging others..
have we follow everything told by Allah?

Sakira said...

Anonymous : Yes-yes. Bencilah perbuatan dosa itu sendiri.

Amie : Semuanya dugaan Allah terhadap hambanya.

Anonymous : Yes. True enough. I'm not judging anyone here. I'm just stating out the power of Allah how he tested out his hamba's.

Cikgu Dahlia said...

mudah2an kita dan ahli keluarga kita xjadi macam ni ...aminnn

Sakira said...

Dahlia : Amiiin.

s h a f i q h a s h i m _____ said...

dorang pon manusia. sentiasa diduga

Sakira said...

Epix : Hmm. Tu larh. Manusia mmg takleh lari dari dugaan tuhan. And dorang takleh lari gak dari mistakes. Mesti every one of us ada salah and silap of our own. Huhu~

dani said...

ek eleh ustazah babi

semiey said...

iman orang biasa kecik godaannya...kalau ustaz @ ustazah makin besar pangkat penggodanya....yang penting kena istiqamah sentiasa dan sentiasa berlindung kepada Allah Taala dari segala ujian dan godaan. wal iyazu billahi min zalik.

nar08 said...

service x bagus mkn luarlah...tulah nafsu nama nya.no body cant control nafsu ma.......lgi pn yg ditegah tu lagi nikmat rasanya ...dari yg halal.so dlm idup ni hati2 lah ngan nafsu korang semua jgn hanyut...